בעוד פחות משבועיים התכנסו כל שלוחי הרבי מכל רחבי העולם בניו-יורק לוועידה שנתית. בוועידה ידונו על דרכים חדשות ושונות להכין את העולם לקבלת פני משיח צדקנו כפי שהרבי מה"מ אומר בשיחה של כינוס השלוחים תשנ"ב, שהעבודה העיקרית כיום היא קבלת פני משיח צדקנו. לכבוד יום זה מגישים אנו חלקי שיחות קצרים שאמר הרבי בעניין השליחות.
ש"פ תולדות תשמ"ד וכפי שכבר נכתב ונתבאר בנוגע לשלוחים שבארה"ק ( ופשיטה שענין זה שייך גם לשלוחים הנמצאים כאן, וכן לשלוחים שבכל העולם כולו) - שישנם כמה דרגות ואופנים בעניין השליחות : (א) מעשה השליח הוא דהמשלח, (ב) אבר השליח ( שעל ידו מקיים את השליחות) הוא דהמשלח, (ג) כל מציאות השליח הוא כמותו דהמשלח.
ש"פ תולדות תשמ"ד "שליח" בגימטריא "שמח". וי"ל הפי': אמיתית ענינו של "שליח" הוא - כאשר הוא "שמח", היינו, לא שמכריחים אותו למלא את השליחות (ובהרגש שלו - שכופים אותו לבטל ישותו ומציאותו להמשלח), אלא הוא עושה זאת בשמחה - הוא שמח מעובדת היותו (כמרומז בגימטריא שלו) שליח, עד - שלוחו של אדם כמותו ממש.
ש"פ חיי שרה ה' תשמ"ו בשבת זו מתחיל "כנס השלוחים". ובקשר לזה - הוציאו לאור את השיחה אודות תיפקודו של שליח, (גם) כפי שמרומז בכך ש"משיח" הוא הגימטריא של "שליח" בצירוף עשר. היינו שעל השליח "להכניס" לעבודתו ולנצל את עשר כוחותיו, שעי"ז יגלה את בחינת משיח (יחידה) שבו, ועי"ז - יגלה את "יחידה הכללית", משיח.
ש"פ חיי שרה ה' תשמ"ו "שליח" הוא ראשי תיבות - "שעתה", "לימוד" (תשובה הג' שבבינה, "בקש שלום", לימוד התורה), "יומא", "חדא".
ש"פ חיי שרה ה' תשמ"ז וכפי שהמצב נראה עתה בפועל ובגלוי לעיני בשר, שבריבוי מקומות בעולם, ערים גדולות ועיירות קטנות, ועד אפילו פינות נידחות שבעולם, באוסטרליא, אפריקה וכיו"ב, נמצאים שלוחים שכל התעסקותם היא בשליחותו של המשלח, בשליחותו של הקב"ה - בהפצת התורה והיהדות והפצת המעינות חוצה.
ש"פ חיי שרה ה' תשמ"ז בכנס השלוחים יש את מעלת וכח הציבור, הנותנים כוח מיוחד לכאו"א מהשלוחים בשליחותו הפרטית... ובפשטות, לכל השלוחים ישנן פעולות משותפות שבהם יכול כל אחד ללמוד ולקבל עצה ועידוד וחיזוק משליח שני שהצליח בשטח מסויים, כולל גם - להפיץ צדק ויושר גם באוה"ע ע"י קיום ז' מצוות בני נח, ולהתייעץ בכל זה כיצד ניתן להוסיף ולהרחיב זאת בכל מיני אופנים וכדלקמן.
ש"פ חיי שרה ה' תשמ"ז כוונתו של המשלח נשיא דורנו בשליחת השלוחים למקומות שונים י"ל שהיא, שהשליח יתרכז לפעול, לעזור לאנשי המקום שלשם נשלח - הן לאחב"י הנמצאים שם, שיאיר וישפיע להם ע"י הפצת היהדות... ובפרט שלכל אחד מהם ניתנים כוחות מיוחדים מהמשלח, דשלוחו של אדם כמותו, ועד כמותו ממש. ומה שנדרש מהם הוא לנצל את הכוחות, לנצל כדבעי שכל אחד יאיר את המקום לשם נשלח ע"י הפצת היהדות, התומ"צ, ובמיוחד ע"י הפצת המעינות.
|