חזרה לכותרות

  כינוס תורה בבית חיינו

מאות מתלמידי התמימים, אנ"ש תושבי השכונה ושוחרי תורה רבים התכנסו ביום ראשון השבוע, י' סיוון על פי הוראתו של הרבי מלך המשיח  ל'כינוס תורה' רב משתתפים ומעמיק שהתקיים בבית חיינו.

 

את הכינוס פתח ראש ישיבת תות"ל המרכזית, הרב זלמן לבקובסקי, מי שזוכה כבר שנים לארגן את 'כינוסי התורה'. הלה נטל לידו את שרביט ההנחיה והזמין את המשפיע וחבר הוועד להפצת שיחות הרב  נחמן שפירא, לפתוח ב'דבר מלכות'. הרב שפירא הביא שיחה של הרבי המבארת את נצחיות התורה בכל גדרי העולם, וסיפר בערגה על אופן השתלשלות העניינים שהביאה את אותה שיחה.

 

את המשא המרכזי של הכינוס הביא המרא דאתרא הרב אהרון יעקב שווי שבלשונו התלמודית והמיוחדת הביא פלפול שלם בעניין "בנייה ביום טוב" וביאר זאת בארוכה. הנואם הבא הוא רבה של אילת וחבר בי"ד רבני חב"ד הרב יוסף הכט שהביא את דברי הגמרא על "תמורת הפסח שאבד פסחו" וביאר זאת בהביאו כמה ממפרשי התלמוד.

 

דברים מרתקים במיוחד הביא הרב גדלי'ה אקסלורד אב"ד העיר חיפה. בשפה פשוטה ונהירה ביאר את השאלה הידועה, איך אפשר לאכול מצה אצל בעל הבית הרי אין בזה את העניין של 'שלכם'. אחריו דיבר רבה של העיר נצרת הרב ישעיהו הרצל שהסביר בטוב טעם ובבהירות רבה את היכולת לאכול מצה בבית מלון שנמצאים בו יהודים שאינם שומרי תורה ומצוות.

 

דברים כדורבנות בעניני 'משיח וגאולה' נשא הרב אברהם מן שהביא את מחלוקת הרמב"ם והריב"ד בעניין "עם חוששים למהרה יבנה (בית המקדש) בנוגע לשתיית יין לכהן. אחריו ניגש לדוכן הנואמים הרב יוסף יצחק קעלר שביאר בנהירות את שיטת אדמוה"ז בעניין שקיעה אמיתית ושקיעה הנראית.

 

את מסכת הנאומים חתם משגיח ישיבת תות"ל המרכזית הרב יקותיאל מנחם ראפ שדיבר בכאב רב אודות המצב הקשה השורר בארץ ישראל והביא את דברי הרבי מה"מ על הצורך למחות כנגד מהלכיה של הממשלה ולא להיוותר אדישים לנוכח המצב.

 

בסיום הכינוס התפזרו כל אחד מהמשתתפים למקומו הוא, מלאים באמונה ניצחת ויוקדת, שהכינוס המוצלח כמו גם קודמיו, עשה נחת רוח גדול לרבי וקירב את ביאת גואל צודק. ובלב כולם קיננה התקווה שהכינוס תורה הבא יתקיים ב'בית המקדש'.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


חזרה לכותרות