חזרה לכותרות

  פירסום ראשון - שיחת פרשת בא תנש"א

ב"ה.    שיחת ש"פ פרשת , בא תשנ"א.                                          הנחה פרטית בלי אחריות כלל.

WWW.770LIVE.COM

א. ע"ד הרגיל מתחילים מפרשת השבוע והנה פ' השבוע הוא פרשת בא שבו מתחיל בא אל פרעה והיינו כמו שכתוב בזהר שענינו ופירושו יזהירו ליכטיג מאכן והוא במה שמשה היה ירא להכנס לארמון פרעה כו' עד שאמר לו הקב"ה להכנס שם - ועד"ז בסיום הפרשה מסופר ע"ד מצות תפילין - והיינו כמו שהיו במדבר לפני כניסה לארץ - וענין של מצוה הרי זה היפך ענין הגלות וחו"ל שהרי ענינו דמצוה הוא ל' צוותא וחיבור עם הקב"ה - ובמיוחד שענין תפילין יש דעה שלא היה במדבר - ובכללות הרי על ידי קיום המצות זוכים להכנס לארץ ישראל ששם עיני ה"א בה מראשית השנה ועד אחרית השנה והיינו עד אחרית כל כל מה שבנתיים כל המעל"ע - ועפ"ז מובן ענין הביטחון וזיכערקייט שצ"ל מכיוון שהקב"ה שומר בכל זמן - וזמ"ש חז"ל כל הנוגע בהם כאילו נוגע בבבת עינו של הקב"ה והיינו כמו שנוגע בבבת עינו הנה זה מבלבל הכל כו' כמו"כ הנה כשנוגעים בישראל - ועד בכללות תוכן ענין הראי' שרואים כח הפועל בנפעל ועד כמו שיהיה לעתיד לבוא ראי' חושית בזה - ובמיוחד שעומדים בשבת שמיני' מתברכין כולהון יומין כולל גם יום עקרי שהוא י' שבט שהוא יום הילולא של נשיא דורנו שאז הנה פועל ישועות בקרב הארץ - ובמיוחד שעומדים בביהכ"נ וביהמ"ד ובית מעש"ט שהן ד' אמות שלו וד' אמות של אדם קונות לו - ואסתכל באורייתא וברא עלמא והיינו כמו שהוא בתורה כך משתקף בעולם ...ובמיוחד שראו כבר ניסים גדולים ולכל לראש במה שאלפי יהודי רוסיה יצאו מהמדינה ההיא שבזה הנה גם אינם יהודים הודו שזה ענין ניסי כו'  - ובאופן המרומז בשמותיו יוסף ה' לי בן אחר שעושים מ"אחר"  ל"בן" ובמיוחד שבנוסף לזה שהבעש"ט היה אומר תורה בל' אידיש הנה אח"כ נתוסף מה שתרגמו תורת החסידות לשבעים לשון וזה היה בעיקר הוראת כ"ק מו"ח אדמו"ר. ובמיוחד שהוא המשיך הענינים בחצי כדור התחתון...

 

ב. אסתכל באורייתא וברא עלמה הנה כמו"כ בהנוגע המצב בעולם בימים האחרונים שלמדים מזה הוראה בין בנוגע התחלת העניין וכן מה שהיה בזמן ומקום כו' - והוא בהקדם שעניין המלחמה התחילה בביטול עיר הבירה שלו ושם גופא הארמון שלו ומכיון שביטלו הרי זה גופא ביטל כל תוקף שלו ועוד בזה: מבואר בחז"ל שבא סנחריב ובלבל את כל העולם כולו במה דברים אמורים בהנוגע אנשים כו' אבל בהנוגע ארצות הנה זהו ענין של בבל וכאן רואים היאך שבהמלחמה  התבטא מה שהיה כל הזמן שבבל ניגד לירושליים הנה כמו כן זה עתה וזהו שאמחז"ל לא נתמלאה ירושלים אלא מחורבנה של צור ועד"ז והא בהנוגע בבל לא תקום פעמיים צרה ח"ו, והי' נצחון של ירושליים ועד נצחון אחר נצחון ועד שלימות הנצחון בגאולה האמיתי והשלימה - ומזה מובן שאין צריכים שום הוכחות ע"ז כי אם רואים זה במוחש מה שהי' שהביטול ארמון שלו ועי"ז נעשה במצב של נענוע ולכן גם דבריו אינם בתכלית התוקף כמו שהוא נמצא בארמונו - וגם אצל אינם יהודיים הנה זה (ארמונו) מורה על קביעות - וכמו שהיה בפשטות בבצרה - וכן ביטלו הקשרים שלו עם שאר חלקי המדינה שלו - ולכן מובן שצריכים להיות בטחון בה' ועי"ז הקב"ה משפיע בטוב הנראה והנגלה - ונעשה לכל בנ"י הי' אור במושבותם כולל מנוחת  הנפש והגוף והיינו כמו שבנ"י היו בארץ גשן ואף שזהו כמו שהם בנפרד אעפ"כ ה"ז מארמ"צ חלב הארץ גו' וישנם מפרשים שזהו חלק מא"י ולכאורה הרי יש הפסק של ים סוף בינתיים.


ג.לימוד בעבודת השם ע"ד מה שאמר הבעש"ט או חסידים בהנוגע המלחמה של ז' שנים ואח"כ יצא מזה ניגון שאתו עבד צדיק בעבודת ה' - ע"דז בהנוגע מלחמה זו הנה כמו שיש ענין של א"י ובבל כמו כן הוא בעבודת השם ובהקדם שבכללות הנה יהודי מקיים תורה ומצות בשמחה ובט"ל ויש גם מה שהקב"ה עוזרו - ובכללות כמו שאב משפיע וממלא בקשות בנו עד"ז הוא בהנוגע כי נער ישראל ואוהבהו שהקב"ה משלים וממלא משאלות לבבם כו' - כולל גם ענין של אחכה לו בכ"י שיבוא גאולה האמיתי והשלימה - וזהו ההוראה בכללות שיש בכאו"א בחי א"י שלימות הקדושה ושלימות היראה וכן יש בבל והיינו חלקו בעולם ויהודי צריך להשתדל עיקר הקביעות (כנ"ל ארמון המלך) צ"ל בעניני קדושה דווקה - ועניין גאולה האמיתי והשלימה צ"ל הדבור בזה מיט א הארצייקיט ואז ממשיך זה עוד יותר - ובמיוחד שעומדים בשבת וכמו שבת בראשית שאז נמשך בהתגלות הפעולה דיום ששי דמע"ב שאז הי' בריאת אדה"ר הנה כמו"כ נברא האדם יחידי לומר שכאו"א חייב אדם לומר בשבילי נברא העולם - והעיקר שיהי' ביטול והירוס לגמרי  דכל הענין ועד ביטול בששים ובכלל הנה אצל אינם יהודים אין הענין דשיעורים אלא כ"א ע"ד מין במינו צ"ל רק ברוב אלא ביטול הרוב לגמרי כולל העשרים אחוז שנשארו עדיין וישאר רק מעט כדי לקיים אז אהפוך אל כל העמים כולם לעבדו שכם א' - ויהי'  אז אוה"ע יביאו בנ"י כמנחה בכלי טהורה - וכמו שראו בפשטות במה שלא ניזקו ואף אלו שנזקו בגוף הנה יהי' להם רפואה, רפואה בקרוב ממש, וכמ"ש הראגאטשאווער בנידון ההפרש בין רופא וחכם שרופא יכול לרפאות רק מכאן והילך משא"כ חכם עוקר מעיקרא והנה מזה מובן ג"כ בהנוגע כאו"א מישראל שכאו"א מהם הוא בבחי' ועמך כולם צדיקים ענין של חכמת התורה וא"כ מובן שפועל גם על העבר...

ד. מעשה בפועל בהנוגע י' שבט יום אשר פועל ישועות בקרב הארץ והיינו בקרב הארץ למטה מטה והיינו ג"כ "פועל" שהוא למטה ממעשה סתם שהרי גם במעשה יש כמה דרגות וכאן הוא פועל ישועות כו' - ובמיוחד שבאים לפ' בשלח שאז הוא ה' ימלוך לעולם ועד. ועוד לפנ"ז ויהי בשלח פרעה שגם פרעה עזר אותם ולפנ"ז בא אל פרעה דבי' אתפריעו כל נהורין והיינו עניין של ופרצת שזהו אתפריעו כו' והיינו עד"ז מתבטא בעבודת האדם שיש ענין של ופרצת והיינו ע"ד מ"ש הרמב"ם שע"י מעשה א' או דיבור א' או מחשבה אחת מכריע עצמו ואת כל העולם כולו לכף זכות ומביא ישועה והצלה לכה"ע כולו ועד שבאים לפ' בשלח כשקוראים במנחה - ומבטלים ענין של בצרה בכאו"א ועד אף אם זה נמצא רק בא' במיוחד שכבר התחיל הביטול שלהם בגשמיות וא"כ הנה זה גופא מסייע ע"ד שמצינו בנביאים שאחיזה בגשמיות הנה זה מסייע שיוגמר וגם ברוחניות...

לכן כאן המקום בהנוגע אלו שהעמידו משקה המשמח שקשורים עם עניני שמחה כולל תורה עבודה ומעש"ט יעלו ממטה למעלה ויסבירו ויעשו החלטות טובות וכ"ז ימהר ימהר העליה של כאו"א מישראל און אלע אידן מצב של גלות (ירידה) ע"י שמכניסים בו אות האלף של עמו אנכי בצרה פועלים עלי' מצב של גאולה כו'.


חזרה לכותרות