חזרה לכותרות

  המופתים מתגלגלים... מוצאי יום כיפור ב-770

הרב רייניץ סיפר אודות יהודי חסיד ללוב שהיה מגיע לעיתים קרובות לספריית 'היכל מנחם' שבירושלים. באחד הימים ביקש ממנו האיש בדלפק להחליף אותו לזמן קצר. בעודו עומד בדלפק, הגיעה למקום אישה שביקשה לכתוב לרבי באמצעות האגרות קודש. החסיד הסביר לה כי הוא איננו מאמין בעניין, אולם האשה בשלה "אני מאמינה בכך וברצוני לכתוב לרבי".


הרב זלמן לנדא עם הרב זלמן נוטיק

האשה כתבה לרבי, ומשסיימה הכניסה את המכתב לספר תוך הכרזת "יחי אדוננו" שלושה פעמים, לפתע צלצל הטלפון הסלולרי של האישה. האישה האזינה לשיחה ופניה החליפו צבעים. הסתבר שהאשה נמצאת בהליכי גרושים, ובעלה מעורר בעיות ומסרב להופיע בבית-הדין כשהעניין הולך ו'נסחב'. היא כתבה על כך לרבי ולפתע צלצל הפאלפון כשעל הקו בעלה, המבקש לקבוע פגישה לצורך סיום ההליכים...


עוד סיפר הרב רייניץ אודות אישה שהגיעה לבית חב"ד בלוד ובפיה בקשה לכתוב לרבי, לאחר שהתכוננה כראוי באמירת תהילים וקבלת החלטה טובה כתבה לרבי. הבעייה של האישה הייתה שהיא הייתה נשואה פעם ונולד לה ילד בברזיל, לאחר הלידה הספיקה לראות את הילד, אולם משנתרעוררה נאמר לה כי הוא נפטר. היות ובברזיל חטיפת ילדים הוא מעשה שבשגרה נותר בלבה התקווה והחשש כי ילדה חי אי שם בין הגויים, מה גם שהאחות המיילדת הייתה ממוצא סורי...

ההתוועדות ב'זאל הקטן'

בתשובה שכתב הרבי נכתב "בנוגע לאחיו ואחותו שנשבו לבין הגויים" ובכך ידעה האשה שבנה אכן חי והוא נשבה לבין הגויים. אולם הייתה לה התלבטות נוספת האם להתחיל לחפש את הילד, מה גם שבעלה השני לו נשאה לאחר מכן התנגד לכך בתוקף. האשה כתבה לרבי שוב, ותשובת הרבי הייתה ששלום בית קודם לכל ועל ידי כך יסתדרו גם שאר הענינים...
 
הרב נוטיק דיבר ע"כ שתמים צריך להיות כמו שאומר הרבי הרש"ב "עז של הרבי" כמו עז שהיא יודעת שעליה רק לתת חלב וכשתעשה זאת  בעליה יספק  את כל צרכיה כך גם התמים יעשה את תפקידו ויהא בטוח שבעל הבית יספק את צרכיו...
להדגשת העניין סיפר הרב נוטיק, אודות יהודי עשיר משכונת קראון הייטס שקיבל את עשירותו בצורה מיוחדת במינה...

 פעם היה אותו אברך "משועמם" הסתובב ב 770 (ומוסיף הרב נוטיק בחיוך האופיני לו "אם אתה משועמם תעשה את זה כאן") אותו אברך ראה בחור יוצא מהרבי, מחויך "מאוזן לאוזן". שאל אותו אותו אברך: מה לך עליז כ"כ? ענה לו אותו בחור: "הצלחתי 'לסדר' את הרבי מליובאוויטש".
הסתקרן האברך ודלה ממנו את פרטי הדברים, וכך סיפר הבחור: נכנסתי ליחידות והרבי שאל אותי היכן אני לומד? עניתי לרבי: ב'אוניברסיטה ישיבה' אמר לי הרבי: מדוע אתה לא לומד בישיבה? עניתי: אני צריך פרנסה. שאל אותי הרבי: אם אני אתן לך פרנסה? ענה הבחור: אני רוצה פרנסה בשפע. אמר לו הרבי: אם אתן לך פרנסה בשפע? ענה הבחור: אני רוצה להיות עשיר. אמר לו הרבי: אם אתן לך עשירות, תלמד בישיבה? ענה הבחור: אינני רוצה  סתם עשירות, אני רוצה להיות עשיר גדול.            אמר לו הרבי: אם אתן לך עשירות מופלגה  תעבור לישיבה רגילה? ענה הבחור: "אעבור"..

האברך ששמע את הסיפור ביקש מהבחור להמתין לו וכעבור זמן קצר חזר עם אלף דולר. (אותו אברך התחתן באותה תקופה והכסף, היה דמי מתנה שקיבל לחתונה), הוא אמר לבחור: אין לך הרי כסף להשקיע, נכון? קח את הכסף, תשקיע אותו ומהרווחים תתן לי 50%. בעקבות הסכם זה התעשר האברך עושר רב...

בזאל הגדול נערך סיום הרמב"ם והתוועדו הרב מנחם גערליצקי הרב יקותיאל מנחם ראפ והרב בערל ליפסקער.

 

סיום הרמב"ם ב-770

לחיים !

ר' בערל ליפסקער

הגבאי ר' מנחם גערליצקי


חזרה לכותרות